لیست شهرهای قرمز نارنجی کرونا امروز 4 فروردین 1400-راهبرد معاصر
وضعیت رنگ بندی شهرهای در نوروز

لیست شهرهای قرمز نارنجی کرونا امروز 4 فروردین 1400

آخرین وضعیت رنگ بندی شهرها و لیست شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در ایران روزانه بر اساس تعداد مبتلایان و جانباختگان کرونا تغییر می کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 24
کد خبر: ۸۱۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛آخرین وضعیت رنگ بندی شهرها به طور مستمر توسط ستاد ملی کرونا اعلام می شود و به محض قرمز و نارنجی اعلام شدن یک شهر خروج پلاک های بومی از آن ممنوع اعلام می شود و پلاک های غیر بومی امکان ورود به آن را ندارند و هر کس این قوانین را نقض کند مشمول جریمه خواهد شد. شایان ذکر است با آغاز سفرهای نوروزی روند ابتلا به کرونا در برخی شهرها رو به افزایش است و همان طور که چند شهر جدید در لیست شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در ایران اضافه شدند، پیش بینی می شود این روند ادامه داشته باشد.

 

شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان


اطلاعیه مهم پلیس درباره شهرهای قرمز و نارنجی کرونا

طبق اعلام پلیس به محض قرار گرفتن یک شهر جدید در لیست شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی پلاک های غیربومی به مدت 48 ساعت فرصت دارند تا آن شهر را ترک کنند و در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

 

شهرهای قرمز و نارنجی اصفهان


جریمه ورود به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی

جریمه ورود به شهرهای قرمز برای پلاک های غیربومی مبلغ یک میلیون تومان است و خودروهای بومی نیز در صورت خروج از شهر مشمول همین جریمه یک میلیون تومانی مناطق قرمز کرونایی می شوند.


همچنین جریمه ورود به شهرهای نارنجی مبلغ 500 تومان تعیین شده که همانند شهرهای قرمز خودروهای با پلاک بومی حق خروج از شهر را ندارند و در صورت خروج مشمول جریمه 500 هزار تومانی خواهند شد.

 

آخرین وضعیت رنگ بندی شهرها

 

لیست شهرهای قرمز کرونا در ایران

گلپایگان در اصفهان ، آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و کارون در خوزستان ، زرین دشت در فارس ، گچساران در کهکیلویه و بویراحمد و خاتم در یزد، شهرستان‌های سراب (آذربایجان شرقی)، خوانسار (اصفهان)، دماوند (تهران)، ایذه و بهبهان (خوزستان)

 

شهرهای قرمز کرونایی استان
گلپایگان اصفهان
خوانسار اصفهان
آبادان خوزستان
اهواز خوزستان
بندر ماهشهر خوزستان
دزفول خوزستان
رامهرمز خوزستان
شوش خوزستان
شوشتر خوزستان
کارون خوزستان
ایذه خوزستان
بهبهان خوزستان
زرین دشت فارس
گچساران کهکیلویه
خاتم یزد
سراب آذربایجان شرقی
دماوند تهران

 

لیست شهرهای نارنجی کرونا در ایران

سراب، عجبشیر در  آذربایجان شرقی ، ارومیه، چایپاره، ماکو و نقده در  آذربایجان غربی ، خوانسار و لنجان در  اصفهان ، دهلران در  ایلام ، بوشهر ، بندر دیلم، کنگان و گناوه در  بوشهر ، دماوند و فیروزکوه در  تهران ، سامان در  چهارمحال بختیاری ، امیدیه ، اندیمشک، ایذه، باغملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و مسجدسلیمان در  خوزستان ، ارسنجان، داراب و مرودشت در  فارس ، بانه، سقز، دیواندره در  کردستان ، بروجرد، پل دختر و دورود در  لرستان ، خمین و دلیجان در  مرکزی ، بندر خمیر در  هرمزگان  و نهاوند در  همدان، شهرستان‌های جلفا (آذربایجان شرقی)، بوکان و سردشت (آذربایجان غربی)، مبارکه (اصفهان)، آبدانان (ایلام)، قروه (کردستان)، اسلام آباد غرب (کرمانشاه) و بویراحمد (کهگیلویه و بویراحمد)

 

لیست شهرهای نارنجی کرونا در ایران

 

 

 

 

لیست شهرهای قرمز نارنجی کرونایی به تفکیک استان

 

لیست شهرهای قرمز نارنجی خوزستان

 

آبادان خوزستان
اهواز خوزستان
بندر ماهشهر خوزستان
دزفول خوزستان
رامهرمز خوزستان
شوش خوزستان
شوشتر خوزستان
کارون خوزستان
ایذه خوزستان
بهبهان خوزستان


لیست شهرهای قرمز نارنجی اصفهان

گلپایگان اصفهان
خوانسار اصفهان

 

لیست شهرهای قرمز نارنجی تهران

 

دماوند تهران

 


لیست شهرهای زرد و آبی کرونایی

لیست شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی 

 

قانون رنگ بندی کرونایی

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا رنگ آبی به معنای وضعیت «کم‌خطر» به وضعیتها افزوده شد. آمار مبتلایان در شهرستان‌های آبی کمتر از شهرستان‌های زرد است. فعلا قوانین شهرستان‌های آبی مشابه زرد است.

 

شاخص: در طرح جدید شاخص تعداد بستریها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده